Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Aftonbladet och Café "delar ordet" om Barncancer

Publicerad: 23 September 2019, 07:58

I Barncancerfondens nya koncept, framtaget av Garbergs, påminner de om att barn och cancer inte hör ihop. Nu hoppar både Aftonbladet och Café på tåget och uppmanar allmänheten att "dela ordet."


Ämnen i artikeln:

BarncancerfondenReklamGarbergs

I våras inledde Barncancerfonden ett samarbete med Garbergs och i slutet av augusti presenterade parterna det nya kommunikationskonceptet "Barn och cancer hör inte ihop". De första utomhusenheterna, främst de i Stockholms tunnelbana, har hyllats och nu tar Garbergs och Barncancerfonden kampanjen vidare till printmedierna. Både Aftonbladet och Café har den senaste tiden "delat ordet" på sina ettor.

– Vår nya kommunikation har fått ett enormt mottagande på kort tid, såväl privatpersoner som företag visar ett helt fantastiskt engagemang. Vi är så stolta och glada att Aftonbladet och Café stödjer kampen på det här sättet. Tillsammans kan och ska vi utrota ordet barncancer, säger Michel Brygiewicz, kommunikationschef på Barncancerfonden.

September är den internationella barncancermånaden, en månad som avslutas med Barncancergalan.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.