Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Aftonbladet slopar reklambyråer – tar in superteam

Publicerad: 10 juni 2013, 13:54

Superteamet med Johan Falk, Lisa Lönner Pulkkinen,Tomas Carrfors, Mats Ahldén och Anders Sundberg.

Foto: Resumé.

Aftonbladet slopar tradtionella byråsamarbeten. I stället tar mediehuset in ett superteam som ska hjälpa kvällstidningen att navigera i det nya medielandskapet och nå läsarna på bästa sätt. – När mediekonsumtionen förändras i grunden behöver också kommunikationen med våra läsare förnyas. Nu tar vi ett helt nytt grepp för att hitta nya sätt att nå ut till vår publik, säger Pontus Ogebjer, försäljnings- och marknadschef.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Aftonbladet inleder ett samarbete med fem höjdarnamn av strateger och kreatörer.

Uppdrag: Tänka nytt när det gäller marknadskommunikation, ta initiativ och föreslå aktiviteter, metoder och kanaler. Målet är att leverera ett ”starkare avtryck för Aftonbladets marknadsinsatser”.

– Med den här gruppen får vi in spetskompetens med många skiftande erfarenheter. Jag hoppas och tror att det ska ge oss mycket nytt blod i arbetet med att förflytta vårt varumärke i takt med förändringarna på mediemarknaden, säger Pontus Ogebjer i ett pressmeddelande.

Johan Falk, vd för Folket blir projektledare för gruppen.

– Aftonbladet går hela vägen och bildar en stark, extern grupp av  seniora personer med mycket skilda kompetenser. Jag ser fram emot att  jobba i en spännande miljö där jag tror vi kan få se helt nya typer av  korsbefruktade lösningar, säger Johan Falk.

Superteamet:
• Johan Falk. Vd på reklambyrån Folket Sthlm. Tidigare bland annat ledare på mediebyrån Starcom, vd på reklambyrån Naked och varumärkesstrateg på Differ.
• Lisa Lönner Pulkkinen. Kommunikationskonsult med kampanjkoncept som specialitet. Tidigare chef på eventbyrån PS Communication och PR-chef på MTV Networks Nordic.
• Tomas Carrfors. Copywriter och delägare på reklambyrån Svensson med erfarenhet från en rad andra reklambyråer. Han har också redaktionell bakgrund som redaktionschef på Passagen.
• Mats Ahldén. Delägare i och vd för event- och kommunikationsbyrån Eventum. Tidigare vd på event- & produktionsbolaget Baluba samt marknadsdirektör på Svenska McDonalds.
• Anders Sundberg. Grundare av Brand New Content AB som skapar tv- och videoformat. Tidigare vd, producent och programutvecklare på OTW Television och journalist på Expressen.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.