Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Agria talar med djuren på djurens vis

Publicerad: 8 December 2010, 15:42

”Våra kunder går på fyra ben”. Det är titeln på Agria djurförsäkringars nya kampanj. Bakom det nya konceptet står Bosse Rönnberg med Flickorna Larsson som produktionsbolag.


Ämnen i artikeln:

Flickorna LarssonBosse Rönnberg

truetrue2020-12-10T16:41

Zorro och Nisse – nöjda Agriakunder förmedlar budskapet till sina fyrbenta vänner.

Tanken med den nya kampanjen som går upp i denna vecka är att i stället för att kommunicera med människor, vända sig till den egentliga slutkunden, det vill säga djuret i fråga, hunden, katten etcetera.
– I och med att Agria bara försäkrar djur, och ingenting annat, valde vi en lite annorlunda vinkel och riktar oss direkt till dem i kommunikationen, säger Bosse Rönnberg, som med Flickorna Larsson som produktionsbolag står bakom bland annat de filmer som går upp på tv inom kort. 

Agria är ett dotterbolag inom Länsförsäkringar och är marknadsledande på djurförsäkring.

Konceptet kommer att tas ut i flera olika enheter i alla större kanaler, med titeln ”Våra kunder går på fyra ben” och låter djuren stå i centrum. I filmerna ser det ut som att det är djuren som grubblar över att välja försäkringsbolag, och i print­annonserna lyfter man bland annat fram att hunden Zorro har varit nöjd kund hos dem sedan 2006.
– Jag har jobbat med Länsförsäkringar i över tio år, och då också ihop med Wjos. Ett arbete som har fallit väl ut vilket resulterade i att jag fick frågan om att även göra reklam för Agria där deras unikhet är att de bara sysslar med att försäkra­ djur. Det hela landade i det här konceptet där vi vill dramatisera budskapet på ett bra och underhållande sätt.
– Jag hoppas att de kommer hålla fast vid det här under flera år. Internt har jag förstått att man är nöjda.­

Tero Marjamäki


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.