Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Åhléns besöker folk som hyr ut sin lägenhet i ny kampanj

Publicerad: 23 Augusti 2017, 08:53

Inneboende är en allt vanligare boendeform. Åhléns har besökt tre av dem i sin senaste heminredningskampanj.


Ämnen i artikeln:

Lina SöderqvistReklambyråerÅhlénsReklamfilmForsman & Bodenfors

Åhléns har de senaste åren blivit kända för sina kampanjer som särskiljer sig från normer och konventioner i reklamsammanhang. När de nu marknadsför sitt inredningssortiment har de valt bort stylade etagevåningar, köksöar och öppna planlösningar. Istället besöker de tre hem där olika människor som inneboende hos andra.

Medverkande är studenten Julia som bor hemma hos Pernilla, de före detta kollegorna Moa och Louise samt paret Vishal och Nitu som flyttat till Sverige från Indien och bor hemma hos Markus.
– Vi tycker att det är viktigt att alla ska kunna känna igen sig i vår kommunikation. Med den här kampanjen får vi chansen att visa upp vårt breda sortiment på ett sätt som bryter av mot den traditionella inredningsreklamen, och på ett sätt som vi tror att fler människor kan relatera till, säger Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns, i ett pressmeddelande.

Byrån som ligger bakom kampanjen är Forsman & Bodenfors. Se filmen här nedan.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.