Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Åhléns digitala lucköppning i t-banan

Publicerad: 1 december 2011, 15:31

Ny annons på skärmarna – varje dag. Åhléns är ny kund i Clear Channels färska koncept. – Det är första gången vi gör dagsannonsering i utomhusmiljö och det känns verkligen relevant i den pågående julhandeln, säger Anna Stinger, marknadschef på Åhléns.


Ämnen i artikeln:

Anna StingerÅhlénsClear Channel

Åhléns lucköppnar digitalt i tunnelbanan – med en ny annons varje dag på Clear Channels nya digitala "Play Subway"-skyltar i tunnelbanan. Totalt finns det 120  digitala skärmar på ett 10-tal innerstadsstationer.

– Vi  ville använda den nya möjligheten med de digitala skärmarna  till att  göra aktuella och unika erbjudanden varje dag i känslan av att  det är en  lucköppning, säger Anna Stinger, marknadschef på Åhléns, i en kommentar.

– Vi  tycker att det är jättespännande att Åhléns verkligen använder  sig av  möjligheten att byta annons varje dag.  I Åhléns fall är det  både  relevant och en bra annonslösning som vi tror kommer fungera bra.  Vi  tror att utomhus kommer ta delar av dagsannonseringen och det är en  del  av marknaden som vi inte varit på tidigare" säger Alexis Logothetis, chef Försäljning & Affärsutveckling Digitalt på Clear Channel Sverige.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.