Reklam
Åhléns lät kunderna stå modell i ny kampanj
Publicerad: 13 mars 2017, 12:27
I en ny kampanj lät Åhléns sina kunder på Åhléns City Stockholm delta i en gigantisk modefotografering. Över 100 personer deltog i projektet.
Under fredagen och lördagen var det enligt Åhléns kö redan klockan sex utanför deras butik Åhléns City i Stockholm. Anledningen var att Åhléns bjudit in sina kunder till att delta som modeller i deras senaste kampanj. Inget urval gjordes, först till kvarn var det som gällde.
– Vi ville skapa en större bredd i vem som får synas i modereklam och det uppnådde vi. Människor i många olika åldrar, storlekar och hudtoner deltog. Deras engagemang och personliga uttryck har skapat en kampanj som visar hur vårens mode ser ut – på riktigt. En kampanj som våra kunder rent bokstavligt kan känna igen sig i, säger Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns.
Inne i butiken fanns två fotostudior och en avdelning för styling där modellerna fick professionell hjälp. Krönikören Cissi Wallin var även hon på plats och sände live på Åhléns Facebook-sida.
Kampanjen kommer att visas utomhus, i tv och i sociala medier.