Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Åhléns lät kunderna stå modell i ny kampanj

Publicerad: 13 mars 2017, 12:27

I en ny kampanj lät Åhléns sina kunder på Åhléns City Stockholm delta i en gigantisk modefotografering. Över 100 personer deltog i projektet.


Ämnen i artikeln:

ÅhlénsReklam

Under fredagen och lördagen var det enligt Åhléns kö redan klockan sex utanför deras butik Åhléns City i Stockholm. Anledningen var att Åhléns bjudit in sina kunder till att delta som modeller i deras senaste kampanj. Inget urval gjordes, först till kvarn var det som gällde.

– Vi ville skapa en större bredd i vem som får synas i modereklam och det uppnådde vi. Människor i många olika åldrar, storlekar och hudtoner deltog. Deras engagemang och personliga uttryck har skapat en kampanj som visar hur vårens mode ser ut – på riktigt. En kampanj som våra kunder rent bokstavligt kan känna igen sig i, säger Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns.

Inne i butiken fanns två fotostudior och en avdelning för styling där modellerna fick professionell hjälp. Krönikören Cissi Wallin var även hon på plats och sände live på Åhléns Facebook-sida.

Kampanjen kommer att visas utomhus, i tv och i sociala medier.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ÅhlénsReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.