Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Åhléns nya marknadschef fortsätter på vinnarspåret

Publicerad: 18 Oktober 2018, 14:25

Patrik Nygren-Bonnier vinner Sveriges Bästa Markandschefer i kategorin kläder.


Ämnen i artikeln:

ÅhlénsPatrik Nygren-BonnierReklamSveriges Bästa Marknadschefer 2018Sveriges Bästa Marknadschef

I fjol blev Lina Söderqvist totalvinnare av Resumés tävling. I februari stod det klart att det blir Ikeas Patrik Nygren-Bonnier som fortsätter den varumärkesresa som hans företrädare startade där Åhléns haft en tydligt syftesdriven linje i marknadsföringen. Vid sidan av kommunikationen lyfter marknadschefen fram ett breddat sortiment som en framgångsfaktor. Den fysiska handeln har haft ett tufft 2018 och Patrik Nygren-Bonnier ser så klart fortsatt stora utmaningar i den digitala transformationen:

– Som för alla retailers är omvandlingen från en traditionell fysisk aktör till en omniaktör viktig. Liksom att gå fullt ut mot att bli data- och insiktsdrivna.

Byråer:
Reklam: Forsman & Bodenfors
Mediebyrå: Mindshare
Pr: Presskontakterna och Diplomat

Övriga nominerade kategori Kläder:
Kicki Persson, Carlings
Jens-Erik Frugård, Cubus
Knut Vidar Nilsen, Dressmann
Linda Björk, H&M
Niclas Johansson, Jack & Jones
Glenda Marevind, KappAhl

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.