Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Åhléns öppnar Sveriges största digitala skyltfönster

Publicerad: 22 augusti 2013, 08:57

skissbild från Åhléns

Skyltfönstret kommer att bestå av 18 större bildskärmar som tillsammans bildar en ny kommunikationsyta på hela 3x3 meter.


Ämnen i artikeln:

Åhléns

I morgon den 23:e augusti, i samband med invigningen av Åhléns City Stockholms nya skönhetsavdelning, presenterar Åhléns Sveriges största digitala skyltfönster.

Kommunikationen på skärmarna kommer att vara såväl informativ och vägledande, som inspirerande och spännande. Genom att placera skyltfönstret intill entrén mot drottninggatan, kommer det att finnas på en av Stockholms mest besökta platser och ses av tusentals människor dagligen.

Den digitala satsningen är ett första steg i att underlätta för fler kunder i butiksmiljön.

– Det är viktigt för oss att hela tiden vässa oss och se hur vi kan kommunicera med våra kunder på nya sätt och genom nya kanaler. På Åhléns City växer antalet internationella besökare, vilket i sig har ställt krav på snabbare kommunikation och på fler språk, säger Reine Walfridsson, chef för grafisk design på Åhléns.

Det digitala skyltfönstret kommer att visa ett varierande material från varumärken, lanseringar och kampanjer. Det kommer även att hjälpa kunderna att hitta till rätt avdelningar samt finna aktuella erbjudanden och varor märkta med Bra Val.

Digital signage partner i projektet är Mermaid.

– På sikt vill vi gärna kommunicera ännu mer med kunderna inne i butik. Inte minst på interaktiva skärmar där kunderna kan få tips och råd eller hjälp att navigera runt i varuhusen. Det kommer också att bli intressant att följa hur mobilen på sikt integreras i de kanaler som vi erbjuder, säger Reine Walfridsson.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Åhléns

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.