Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ahlgrens jagar Ahlgrens med FB-scanner

Publicerad: 12 april 2013, 11:19

Ahlgrens bilar firar 60-årsjubileum i år och bjuder alla med efternamnet Ahlgren på en påse fruktkombi – den senaste modellen från ”bilfabriken”. För att hitta alla Ahlgrens använder man en särskild scanner.


– Vi tycker att det här är ett roligt och kreativt sätt att hylla varumärket på i samband med 60-årsjubileumet, säger Anna Häggström, brand manager för Ahlgrens bilar i en kommentar.

Ahlgrens bilar har bestämt sig för att inleda en jakt på alla Ahlgrens i landet.  Målet är att samtliga ska få en gratis påse bilar av den nya modellen – Fruktkombi.

För att få påsen krävs det dock att man går in på Facebook-sidan för Ahlgrens bilar.

Ahlgrens bilar har därför byggt en ”Ahlgren-scanner” för att öka kännedomen om kampanjen. Företaget Blindspot ligger bakom scannern.

Scannern söker igenom användarens nätverk på Facebook och identifierar personer med just efternamnet Ahlgren.

– Förhoppningen är att nå alla som heter Ahlgren som är registrerade på Facebook, säger Anna Häggström i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.