Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ahlstrand & Wållgren vinner Nobia

Publicerad: 5 april 2013, 08:51

Ahlstrand & Wållgren för kökskund.

Foto: Nobia.

Uppstickarbyrån Ahlstrand & Wållgren får förtroendet för kökskoncernen Nobia på den nordiska marknaden. I Sverige gäller det varumärket Marbodal.


Ämnen i artikeln:

Ahlstrand & WållgrenMarbodal

Nobias tre varumärken i Norden är Marbodal (Sverige), Sigdal(Norge) och Parma (Finland). Ahlstrand & Wållgren får efter en pitch i slutet av 2012 ansvaret för samtliga. Det är en fjäder i hatten för den relativt nystartade byrån.  

– Det är fantastiskt kul och spännande att få ytterligare en kund som vill arbeta med oss nordiskt. Det var en mycket bra och proffsig pitch där förståelsen för köksmarknaden, det strategiska tänket och kreativa höjden var avgörande. Vi kommer arbeta direkt med marknadsavdelningen på Nobia samt mot de tre olika varumärkena, säger Ulf Ahlstrand, vd på byrån, i ett pressmeddelande.  

Det nya samarbetet har nu dragits i gång för fullt. Nya grafiska identiteter för samtliga varumärken håller på att skapas, parallellt med att ta fram ett övergripande kommunikationskoncept och kreativ plattform.  

– Ahlstrand & Wållgren visade en stor förståelse för vår affär och de utmaningar som ligger framför oss som koncern men även för de tre individuella varumärkena. De visade också annorlunda och utmanande idéer på hur vi kan driva vår affär framåt, särskilt inom det digitala som blir ett viktigt nav för oss, kommenterar Titti Lundgren, marknadsdirektör Nobia.

Lowe Brindfors har tidigare haft uppdraget för Marbodal. Grundarna av Ahlstrand & Wållgren har en bakgrund från just den byrån.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.