Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

AIK:s annonskänga mot polisnotorna

Publicerad: 30 augusti 2013, 08:22

AIK-annonsen.

Här är AIK:s känga mot de höga polisnotorna som hotar klubbens ekonomi. Klubben har tvingats höja biljettpriserna för att ha råd med de ökade kostnaderna för polisbevakningen: ”Gå 2 betala för 3. Du betalar för en polis på köpet!”


Annonsen, framtagen av klubbens reklam- och pr-makare Simon Strand och Fredrik Preisler, syns bland annat i Sportbladet inför AIK:s hemmamatch mot Gefle.

Erbjudandet "Gå 2 – betala för 3" är en ironisk passning till nuvarande lagstiftning som gör att arrangörer som drivs i bolagsform måste betala för polisen, vilket tvingat Stockholmsklubben att höja biljettpriserna.

–  Det  är ett skitdåligt erbjudande naturligtvis. Men det är så verkligheten  ser ut för våra besökare och då väljer vi att tydliggöra det. Faktum är  att den publik som råkar gilla just vissa fotbollsklubbar eller  festivaler behöver betala påslag för en tjänst som är skattefinansierad  för alla andra, säger Thomas Edselius, vd för AIK Fotboll.

AIK har nyligen tvingats höja sina biljettpriser med 20-25 kr fär att täcka upp för polisnotorna som klubben måste betala för att man är ett aktiebolag.

Klubben hoppas på politisk förändring.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.