Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

AIK-stjärnan hyllas för modelljobbet

Publicerad: 1 juli 2008, 08:21

Fotbollsstjärna, gitarrist – och modell. Klädmärket Sir hyllar sitt affischnamn, AIK:s Mats Rubarth. – Mats är cool. Han ser mer ut som en rocker än en fotbollsspelare, säger marknadschefen Lucas Fahlstedt.


Rubarth – affischnamn för Sir of Sweden.

AIK-profilen och hobbymusikern Mats Rubarth har ännu fler strängar på sin lyra.

Den 31-årige gitarrspelande mittfältaren har de senaste månaderna synts på reklambilder för klädmärket Sir of Swedens vår- och sommarkollektion.

– Vi sponsrar AIK sedan fem år tillbaka och har haft AIK-spelare som modeller även tidigare. I höstas var det ett antal AIK-spelare, bland annat Rubarth. Men i vår har vi bara använt Rubarth, säger Lucas Fahlstedt.

Enligt Fahlstedt är Rubarth med sin personliga stil som klippt och skuren för Sir.

– Han passar perfekt för oss. Han är cool och ser mer ut som en rocker än en fotbollsspelare. Bilderna är schyssta och vi har fått många positiva reaktioner. Och försäljningsmässigt har vårkollektionen gått jättebra.

Sir ägs av konfektionsbolaget Falbe-Hansen och har en beräknad omsättning för 2008 på 57 miljoner kronor. Omsättningen har ökat med 15 procent varje år under tre års tid och Sir, som   finns i Sverige, Norge och Danmark planerar för expansion på andra marknader.

Sir of Sweden sponsrar förutom AIK även Tre Kronor.

– Sedan har vi även samarbeten med många andra klubbar via våra återförsäljare, säger Lucas Fahlstedt.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.