Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 juni 2009, 14:42
Ajax Active vann uppdraget för koncernen Telge. Nu har byrån även fått uppdraget att ta hand om sommarkampanjen för museet Tom Tits Experiment, som är en del inom koncernen. Resultatet blev lekfulla annonser till vuxna och barn.
Ämnen i artikeln:
Tom Tits ExperimentKampanjen bygger på konceptet ”Världens största lekstuga”. Kampanjen består av annonser i tidningarna Metro, DN, Barn i Stan, Samannons Sörmland och Äventyrliga föräldrar.
Ajax har jobbat både med 1/3-sidor och med mindre pluggar på specifika ställen i tidningarna, som till exempel bostadssidor och vädersidor, där budskapet kopplas samman med det redaktionella innehållet.
Kampanjen syns även på rulltrappsskyltar i tunnelbanan och på en station i Stockholm, Hötorget, har Tom Tits tapetserat en hel tunnelbaneuppgång.
Kampanjen backas upp av banners på sidor som Barn i Stan, SVB, Stockholmspanelen och på Tom Tits egen hemsida.
Arbetsgrupp Ajax Active:
Lisa Ajax projektledare, Linda Lundgren ad, Christofer Lann copy
Linda Fagerlind
Ämnen i artikeln:
Tom Tits Experiment