Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ajax tunnelbanekupp får två lejon

Publicerad: 21 Juni 2017, 10:39

Ajax tunnelbanekupp har tidigare prisats i månadens kampanj.

Ajax försök att "tvätta rent" i tunnelbanan lönade sig. Nu får kampanjen två bronslejon i Cannes Lions-kategorin Media.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2017ReklambyråerANR BBDOCannes Lions

Det var när Clear Channel skulle byta reklamskyltar i tunnelbanan som Ajax med sin reklambyrå ANR BBDO passade på att "städa". Deras två nomineringar i Media har nu alltså omvandlats till två lejon.

– Kampanjen fick mycket uppmärksamhet i relation till sin lilla skala. Det var roligt att se Instagram-flödet fyllas med bilder på enheten samma morgon den kom upp. Det är inte alltid man får ett så bra engagemang på "vanliga utomhusenheter". Vi har också fått fin respons av kollegor och kompisar i branschen. Men framför allt är det kul att Ajax är glada över vårt samarbete, sa Gisela Andersson, ad på ANR BBDO, i samband med att kampanjen vann månadens kampanj.

Ingo var också nominerade med "Unsuccessful ticket sampling", men det blev inget guldlejon för dem i media.

Totalt belönades 95 kampanjer i kategorin. Grand Prix gick till R/GA New York med Jet.coms "innovative saving".

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.