Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ajax tunnelbanekupp kan vinna lejon

Publicerad: 20 Juni 2017, 07:18

Ajax tunnelbanekupp prisades tidigare i år i Månadens kampanj utomhus.

Ajax tog tillfället i akt och "tvättade rent" smutsiga tunnelbaneväggar. Nu får kampanjen två nomineringar i Cannes Lions-kategorin Media.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2017ReklambyråerANR BBDOCannes Lions

Det var när Clear Channel skulle byta reklamskyltar i tunnelbanan som Ajax med sin reklambyrå ANR BBDO passade på att "städa".

Förutom ANR BBDO har också Ingo en chans att vinna lejon med sin kampanj "Unsuccessful ticket sampling för Folkoperan". Den får en nominering.

Totalt har 290 bidrag nominerats i kategorin. Vinnarna presenteras under prisutdelningen i morgon kväll.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.