Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag19.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Åkestam: En av våra toppar

Publicerad: 2 december 2011, 10:11

Göran Åkestam

Foto: Andreas Alfredsson

Åkestam Holst var en av toppbyråerna på gårdagens utdelning av 100-wattaren, där man plockade hem två 100-wattare, en 75-wattare och en 50-wattare.


Ämnen i artikeln:

Göran ÅkestamÅkestam Holst100-wattaren

Vad betyder vinsterna för byrån?
– Väldigt mycket! Just att vi belönas för fyra olika uppdragsgivare och dessutom hade ytterligare tre bidrag på shortlist visar att vårt sätt att bygga tajta partnerskap med våra kunder fungerar. På ett sätt känns 100 wattaren kanske ännu mer än de rena kreativitetstävlingarna som ett pris alla delar, inte bara vi och kunderna, utan också alla delar av byrån eftersom både strategi, idéer, genomförande och resultat bedöms, skriver byråns vd Göran Åkestam till Resume.se.

Hur rankar du gårdagens priser?
– Jag tror att vi har varit bästa byrå i Guldägget något år och nu blev vi bästa byrå här, dessutom i viss särklass. Så det är självklart en av våra toppar. Generellt tror jag att vi genom åren nästan har lyckats bättre i internationella tävlingar än här hemma, det här visar att man kan bli profet även på hemmaplan.

Var ställer ni priserna?
– På golvet till vänster innanför entrén, ihop med de andra i en enda röra. Vi har ett dubbelt förhållande till prissamlingen. Jättestolta förstås, men oroliga för att verka stöddiga. Därför står dem lite charmigt slarvigt sådär; Oj, kolla här står visst en massa priser...

Åkestam Holsts priser:

100 watt, Producentreklam: Posten, Kom närmare med DR, Åkestam Holst

100 watt, Smartreklam: Pause Ljud & Bild, The Human Jukebox, Åkestam Holst

75 watt, Konsumentreklam: Procordia, Felix Ketchup, Åkestam Holst

50 watt, Konsumentreklam: Folksam, För allt du bryr dig om, Åkestam Holst

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.