Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Åkestam Holst dominerar One Show-nomineringarna

Publicerad: 16 April 2018, 07:35

Svenska byråer är nominerade hela 41 gånger i årets One Show.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstReklamGreat WorksForsman & BodenforsOne Show

Precis som i övriga tävlingar det senaste året är det Åkestam Holst som dominerar med 17 av de 41 nomineringarna. Elva av Åkestam-nomineringarna är för arbetet med IKEA, däribland sex nomineringar för "Pee ad".

Näst flest nomineringar av de svenska byråerna får Forsman & Bodenfors med nio, varav åtta för Volvo.

Fem nomineringar får ACNE och IKEA Creative Hub för bland annat "IKEA's response to Balenciaga" och "Da Vinci".

Nord DDB och House Agency får tre nomineringar för Klarnas "Smoooth".

Abby Priest nomineras två gånger om för sitt arbete med Adobes "The original brushes of Edward Munch" och Saatchi & Saatchi/Camp David nomineras två gånger för "Short but deadly" för Elmsta 3000 horror fest.

Se hela finalistlistan här.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.