Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Åkestam Holst leder byråtoppen

Publicerad: 21 Juni 2017, 10:08

Foto: Yasmine Winberg.

Mer än halvtid i Cannes och Sverige har hittills skrapat ihop 17 lejon. Bäst går det för Åkestam Holst som belönats med ett Grand Prix och tre bronslejon.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2017ReklambyråerÅkestam HolstCannes Lions

Förra året slog Sverige rekord i Cannes och fick med sig hela 54 statyetter hem. Det berodde framför allt på framgångarna för Ingos "The Swedish Number" och Forsman & Bodenfors presterade väl, bland annat för kampanjerna "Ekoeffekten" och "Marriage Market Takeover".

Men i år ser det inte lika ljust ut. Visserligen har Sverige vunnit två Grand Prix i form av Great Works och Åkestam Holsts "Humanium Metal" och RBK:s "Ålandsindex", men totalt sett är lejonen hittills färre till antalet. Då ska man komma ihåg att de kategorier där Sverige historiskt presterat bra, som cyber, direct och promo & activation alla är avgjorda.

Efter kvällens prisutdelning har priserna i 17 av Cannes Lions 24 kategorier delats ut.

Byråtoppen hittills:
Åkestam Holst: 1 Grand Prix, 3 brons
RBK: 1 Grand Prix
Great Works: 1 Grand Prix
Garbergs: 1 guld, 1 brons
Acne: 2 silver, 1 brons
Edelman Deportivo: 1 silver
ANR BBDO: 2 brons
Bedow: 1 brons
TBWA: 1 brons
Ingo: 1 brons
Sony Music Entertainment: 1 brons

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.