Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Åkestam Holst satsar på Fredagsmys

Publicerad: 12 Maj 2009, 13:24

Fredagsmys! Nu skruvar Åkestam Holst  OLW:s nya reklamfilmer mot familjen. Med syfte att bli marknadsledare inom chips.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstOLW

Kjell Månsson.

Störst på otsbågar och nötter – men fortfarande några procent kvar till marknadsledaren på chips: Estrella.
Det avståndet ska den nya kampanjen från Åkestam Hols täppa till.

När OLW siktar på att bli marknadsledare inom chips 2009 är Fredagsmys  nya konceptet och nyckeln till en bredare målgrupp.

Fredagsmys ska samla hela familjen inför helgen, när 70 procent av alla chipspåsar säljs.
OLW har varit enormt framgångsrika med sin tidigare payoffer. Men ny design och nya smaker ska hälpa till skruva upp försäljningen några snäpp. Identity Works har tagit fram en rad nya förpackningar.

– Fredagsmyset är en minihögtid som omfattar alla åldrar och samhällsgrupper och är nära förknippad med snacks. Självklart ska OLW vara det naturliga valet i det sammanhanget, förklarar Kjell Månsson, projektledare Åkestam Holst.

Arbetsgrupp hos Åkestam Holst:

Art, copy, projekt- och prod.ledning,
planner, formgivare: Åke Stamholst

Produktionsbolag: Mister Krister 
Jens Sjögren, regissör
Cornelia Opitz, producent
Askild Vik Edvardsen, fotograf

Mediebyrå: OMD
Rebecka Edling, projektledare

Designbyrå: Identity Works

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstOLW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.