Reklam
Åkestam Holst spinner på facebookfenomen
Publicerad: 5 mars 2013, 15:04
Facebookfenomenet "Hästar är en frukt som inte finns" har inspirerat Åkestam Holsts nya annons för Swebus
Ämnen i artikeln:
Åkestam HolstKB
Krister Berntsson
Nästan 240 000 svenskar gillar facebooksidan "Hästar finns inte". Då kan man lugnt räkna med att många fler känner till begreppet.
Det har Åkestam Holst tagit fasta på i sin nya annons för Swebus. "Tåg är en frukt som inte finns" står det i annonsen som går i Metro på torsdag.
– Idén har satts i hop av inflöden från flera olika håll, säger Swebuss presschef Ingvar Ryggesjö. Vi kände att vi med humorns hjälp behövde kommunicera ut vad vi är bra på.
Texten i annonsen spelar ut SJs försenade och inställda tåg mot Swebus 98-procentiga punktlighet och menar att ett tåg som är inställt är som en frukt som inte finns.
Facebooksidan "Hästar finns inte" använder sig av uttrycket att hästar är en frukt som inte finns.