Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 17 januari 2013, 07:18
Alldeles förtjusande. Så lyder omdömet från Adweek kring Åkestam Holsts Ikea-film. Adweek utsåg kampanjen till dagens kampanj under gårdagen.
Tidningen menar att Åkestam Holst och regisörren Jesper Ericstam har gjort ett alldeles förträffligt jobb med att smälta samman kundens varumärke med en trovärdig bild av ett stökigt hem:
”It probably helps that Ikea sell all the things, ever.”
Tidningen tycker också att den sista bilden med babyn som är helt ensam i en jättesäng är fullständigt obetalbar. Samma gäller hunden som bär på sin favoritkudde.
Adweek tar för givet att miljön är tagen från Sverige: ”seems cold enough and Scandinavian enough.”
Kund: Ikea
Byrå: Åkestam Holst
Producent: Leila Widgren
Produktionschef: Agneta Oppenheim
Copywriter: Maja Folgero
AD: Petra Albrektsson
CD: Andrea Ullenius
Projektledare: Kjell Månsson
Produktionsbolag: Social Club
EP: Magnus Theorin
Regissör: Jesper Ericstam
Planner: Jerker Winther
DOP: Jakob Ihre
Efterbearbetning: Stopp
Musik: Supercircus
Ljud: Stopp
Offline Editor: Niclas von der Burg
Karl-Johan Byttner