Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Åkestam värvar digital trio

Publicerad: 15 september 2010, 14:57

Åkestam Holst stärker upp och värvar en ny trio. Två hämtas från DDB Stockholm, den tredje från Crispin i Colorado.


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

truetrue2020-09-10T16:57

Björn Gustafsson, Alex Picha och Patrick Dry blir  nya arbetskamrater med Martin Cedergren, cd på Åkestam Holst.

Åkestam Holst värvar aggressivt och plockar två personer från konkurrenten DDB Stockholm, Alex Picha och Patrick Dry, varav den sistnämnde bildar kreatörsduo med Björn Gustafsson, senast på CP+B i Colorado.
– Det här blir en väldigt bra förstärkning till byrån, med två duktiga kreatörer och en efterlängtad producent, ­säger Martin Cedergren, cd på Åkestam Holst, påtagligt glad över nyrekryteringarna.

Björn Gustafsson, ad, som tidigare har varit på CP+B i Colorado, bildar duo med ­Patrick Dry, copy, som har värvats från DDB Stockholm.
– Det kändes som en spännande möjlighet att komma till Åkestam Holst. Jag gillar den reklam som byrån har gjort också och den har många roliga och utmanande kunder, säger Patrick Dry.

ATG, Apotek Hjärtat och Posten är de kunder som duon främst till en början kommer att arbeta med.

Alex Picha, som också han har värvats från DDB, får rollen executive digital producent på byrån.
– Jag har varit på DDB i sex år, och kände att det var dags att gå vidare. Åkestam Holst var mitt förstahandsval och det känns oerhört kul att nu få vara en del av byrån, säger han.

Martin Cedergren, och Alex Picha har tidigare jobbat ihop, och det var också mycket på grund av Martin Cedergren som Alex Picha valde Åkestam Holst, berättar han.

Innan DDB var Alex Picha bland annat på Leo Burnett och Abel & Baker.

Martin Cedergren igen:
– Det känns kul att ha hela gänget på plats, det här lyfter byrån rejält generellt sätt, även om samtliga har en förkärlek för, och är väldigt duktiga på, det digitala.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.