Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

ÅkestamHolst tar över "Bregott-fabriken"

Publicerad: 21 Augusti 2013, 09:07

Resumé har tidigare berättat att Stenström/Red Cell avvecklas. Byrån har haft Bregott sedan slutet av 1980-talet och har gjort sig allra mest känd för sin reklam om Bregottfabriken. Nu tar ÅkestamHolst över uppdraget.


Ämnen i artikeln:

Bregottfabriken

Så sent som igår bloggade ÅkestamHolst på sin hemsida om att man har vunnit Bregott.  

Det blir inte tal om några större förändringar med konceptet, enligt  affärsområdeschefen på Arla Sverige – Patrik Hansson:
– När det  gäller Bregott har vi haft en kommunikation på tv som är några år gammal  och där vi har återanvänt ganska mycket material. Nu ska vi fräscha upp  den kommunikationen men det rör sig inte om något stort strategiskt  byte av inriktning på kommunikationen. Tittarna kommer känna igen  konceptet, säger han till Dagens Media.

Han vill inte kommentera hur mycket man ska lägga på ”uppfräschningen”.
– Det handlar inte om att vi ska fördubbla våra medieinvesteringar eller något sådant, säger Patrik Hansson till Dagens Media.

Stenström/Red  Cell drog igång vid slutet på 1980-talet och den WPP-ägda verksamheten  avvecklas nu till stora delar.

Varken byråns grundare Greger Stenström,  som lämnade verksamheten för nio år sedan,  eller byråns  ekonomidirektör, Ylva Åslund, har velat kommentera avvecklingen.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Bregottfabriken

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.