Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 September 2014, 21:29
Lyckokakor på kinarestauranger är en klassiker. Nu lanserar Pressbyrån, med hjälp av reklambyrån Åkestam Holst, en egen variant – lyckobullar.
Under en månads tid kommer alla kanelbullar på Pressbyrån att ersättas med lyckobullar – kanelbullar med ett personligt meddelande skrivet på insidan av bullpappret.
Försäljningen av nybakade bullar ökar under höästsäsong med med kulmen på kanelbullens dag den 4 oktober, och Pressbyrån försöker med ett nytt lockbete.
– Konkurrensen om kunderna är stenhård, idag luktar det nybakta bullar i vart och vart annat gathörn. Därför gäller det att hitta sätt att få människor att just styra stegen till oss. Det här är ett sätt att addera ett kul mervärde, säger Anna-Maria Carnemark, marknadschef på Pressbyrån, i ett pressmeddelande.
Arbetsgruppen
Art Director: Filip Laurent
Copywriter: Johan Landin
Projektledare: Sara Clewemar
Planner: Mikael Grenros
Produktionsledare: Bella Lagerquist/Charlotte Ahlström
Formgivare: Sara Bellafesta
Magnus Helander