Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Åkestams bullknep för Pressbyrån

Publicerad: 11 September 2014, 21:29

Lyckokakor på kinarestauranger är en klassiker. Nu lanserar Pressbyrån, med hjälp av reklambyrån Åkestam Holst, en egen variant – lyckobullar.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Under en månads tid kommer alla kanelbullar på Pressbyrån att ersättas med lyckobullar – kanelbullar med ett personligt meddelande skrivet på insidan av bullpappret.

Försäljningen av nybakade bullar ökar under höästsäsong med med kulmen på kanelbullens dag den 4 oktober, och Pressbyrån försöker med ett nytt lockbete.

– Konkurrensen om kunderna är stenhård, idag luktar det nybakta bullar i vart och vart annat gathörn. Därför gäller det att hitta sätt att få människor att just styra stegen till oss.  Det här är ett sätt att addera ett kul mervärde, säger Anna-Maria Carnemark, marknadschef på Pressbyrån, i ett pressmeddelande.

Arbetsgruppen

Art Director: Filip Laurent
Copywriter: Johan Landin
Projektledare: Sara Clewemar
Planner: Mikael Grenros
Produktionsledare: Bella Lagerquist/Charlotte Ahlström
Formgivare: Sara Bellafesta

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.