Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Åkestams iskalla svar på utmaningen

Publicerad: 20 Augusti 2014, 08:15

Göran Åkestams kalldusch.

Ice Bucket Challenge-utmaningarna står som spön i backen – även i svenska reklambranschen. Nu har Göran Åkestam antagit Walter Naeslunds utmaning och passar vidare till bland annat NOA-chefen Thomas Høgebøl.


Walter Naeslund hällde isvatten över sig och utmanade flera branschprofiler – däribland Åkestam Holsts vd Göran Åkestam – att göra detsamma.

På Facebook visar Åkestam hur han häller isen över sig och meddelar att han samtidigt skänker 100 dollar till ALS-forskningen.

”Eftersom jag inte vill framstå som varken feg eller snål blir det dubbel-ja; Ishink +10 US-dollar + 100 US-dollar till ALS-forskningen. Utmaningen går nu vidare till Thomas Høgebøl, chef för NOA för det nordiska perspektivet, Mia Åkestam, så når vi akademien och universitetsvärlden, och självklart till mannen som älskar alla utmaningar, Fredrik Hjelmquist, vd för Pause Ljud & Pause Ljud Bild. Tack Walter, det blev en uppfriskande morgon! Ursäkta det klena ljudet i filmen. #alsicebucketchallenge”, skriver Göran Åkesson på Facebook.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.