Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Åkestams nya reklamkoncept för Pressbyrån

Publicerad: 3 Juni 2013, 09:59

Pressbyrån vill visa sin betydelse i kundernas vardag. Till sin hjälp har man tagit reklambyrån Åkestam Holst som utvecklat det nya konceptet "Vad behöver du idag?".


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

I veckan rullar Pressbyrån upp med tre filmer för det nya konceptet "Vad behöver du idag?". Här vill Åkestam Holst lyfta fram att pressbyrån fyller en viktig funktion i människors vardagsliv med sin 320 butiker i Sverige.

Varorna hjälper kunderna att hålla oss pigga, mätta och glada och ser till att de snabbt får det som behövs. Det nya konceptet ska tydligt visa Pressbyråns roll i vardagen ska och dessutom vara underhållande och hålla över tid.

Filmerna bygger på ett enkelt ramverk där varje film börjar med texten: "Det här hade aldrig hänt om du besökt Pressbyrån". Därefter hoppar tittaren in i en situation som visar effekten av att man inte besökt Pressbyrån, följt av produkter och pack. I de första tre filmerna (av fem) möter vi en hungrig dagisfröken, en trött fabriksarbetare och en stressad kalasgäst.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.