Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 juni 2013, 09:59
Pressbyrån vill visa sin betydelse i kundernas vardag. Till sin hjälp har man tagit reklambyrån Åkestam Holst som utvecklat det nya konceptet "Vad behöver du idag?".
I veckan rullar Pressbyrån upp med tre filmer för det nya konceptet "Vad behöver du idag?". Här vill Åkestam Holst lyfta fram att pressbyrån fyller en viktig funktion i människors vardagsliv med sin 320 butiker i Sverige.
Varorna hjälper kunderna att hålla oss pigga, mätta och glada och ser till att de snabbt får det som behövs. Det nya konceptet ska tydligt visa Pressbyråns roll i vardagen ska och dessutom vara underhållande och hålla över tid.
Filmerna bygger på ett enkelt ramverk där varje film börjar med texten: "Det här hade aldrig hänt om du besökt Pressbyrån". Därefter hoppar tittaren in i en situation som visar effekten av att man inte besökt Pressbyrån, följt av produkter och pack. I de första tre filmerna (av fem) möter vi en hungrig dagisfröken, en trött fabriksarbetare och en stressad kalasgäst.