Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Åkestams revansch i natt

Publicerad: 2 Maj 2014, 07:52

Modellens hår på skärmen blåser till när tunnelbanetåget kommer – Åkestams kampanj för Apotek Hjärtat.

Här är Åkestam Holsts revansch efter fiaskot i Guldägget. Byrån vann Grand Prix i New York Festivals för Apotek Hjärtat-kampanjen ”Blowing in The Wind”. Bästa svenska byrå blev dock som väntat Forsman & Bodenfors med tre (!) Grand Prix.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstNew York FestivalsForsman & Bodenfors

Åkestam Holst vann ingenting i Guldägget – ett ordentligt bakslag för byrån. Det var byråns sämsta Guldäggs-insats på tio år.

Men nu har Åkestam fått revansch – i prestigefyllda New York Festivals. Där blev det ett Grand Prix för "Blowing in the Wind”, och dessutom ett guld, fyra silver och ett brons.  

Forsman & Bodenfors fortsätter segertåget världen över. Byrån vann två tre grand Prix (två för Epic Split och ett för Live Test-serien), samt  sex guld, sex silver och fyra brons.

F&B blev Best in Show och byråns kund Volvo Trucks blev Brand of the Year.

SVENSKLISTAN MEDALJER
:

F&B 3 GRAND PRIX, 6 GULD, 6 SILVER, 4 BRONS

ÅH 1 GRAND PRIX, 1 GULD, 4 SILVER, 1 BRONS

LOWEBRIND 1 SILVER, 1 BRONS,

JUNG RELATIONS  1 SILVER

DDB 2 BRONS

ABBY NORM 1 BRONS,

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.