Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 Maj 2014, 07:52
Modellens hår på skärmen blåser till när tunnelbanetåget kommer – Åkestams kampanj för Apotek Hjärtat.
Här är Åkestam Holsts revansch efter fiaskot i Guldägget. Byrån vann Grand Prix i New York Festivals för Apotek Hjärtat-kampanjen ”Blowing in The Wind”. Bästa svenska byrå blev dock som väntat Forsman & Bodenfors med tre (!) Grand Prix.
Åkestam Holst vann ingenting i Guldägget – ett ordentligt bakslag för byrån. Det var byråns sämsta Guldäggs-insats på tio år.
Men nu har Åkestam fått revansch – i prestigefyllda New York Festivals. Där blev det ett Grand Prix för "Blowing in the Wind”, och dessutom ett guld, fyra silver och ett brons.
Forsman & Bodenfors fortsätter segertåget världen över. Byrån vann två tre grand Prix (två för Epic Split och ett för Live Test-serien), samt sex guld, sex silver och fyra brons.
F&B blev Best in Show och byråns kund Volvo Trucks blev Brand of the Year.
SVENSKLISTAN MEDALJER:
F&B 3 GRAND PRIX, 6 GULD, 6 SILVER, 4 BRONS
ÅH 1 GRAND PRIX, 1 GULD, 4 SILVER, 1 BRONS
LOWEBRIND 1 SILVER, 1 BRONS,
JUNG RELATIONS 1 SILVER
DDB 2 BRONS
ABBY NORM 1 BRONS,
Magnus Helander