Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 juli 2012, 07:53
Göran Åkestam, vd Åkestam Holst.
Foto: Resumé.
Åkestam Holst stannade hemma från Cannes Lions och jobbbade stenhårt med Ikea-pitchen. Det gav utdelning – byrån vann storkontot. – Ikea är ett av Sveriges få ikon-varumärken, säger Åkestam Holsts vd Göran Åkestam till Resume.se.
Göran Åkestam är förstås bubblande glad över beskedet att Ikea väljer Åkestam Holst som ny reklambyrå. Forsman & Bodenfors har haft uppdraget i 16 år.
Ikea har länge varit Göran Åkestams drömkund och byrån har jopbbat stenhårt för att ro hem kontot. Medarbetare, förutom de som satt i juryn, stannade hemma från Cannes för att jobba med pitchen.
– Vi är väldigt stolta och glada, det känns bara fantastiskt, säger Göran Åkestam som inte vill ge så mycket fler kommentarer eftersom Ikea ska ha hand om kommunikationen med medierna.
Åkestam kan komma att rekrytera med anledning av vinsten av Ikea som blir en av byråns storkunder.
– Det får vi se efter semestrarna.
Åkestam Holst inleder samarbetet med Ikea efter sommaren.
Magnus Helander