Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 Februari 2011, 10:33
Efter en längre tids pitch har Alecta valt ny reklambyrå, där Garbergs drog det längsta strået kan Resume.se berätta.
Jelena Mirkovic. Foto: Resumé.
I december kunde Resume.se avslöja att Alecta gick i en reklambyråptich, efter att samarbetet med Svensson avslutades. Enligt uppgift var byråerna Garbergs, Acne, Granath Euro rscg och Abby Norm inbjudna till pitchen.
Jelena Mirkovic, chef för marknadskommunikation vill dock inte kommentera vilka byråer som var med i pitchen. Garbergs blev dock byrån som drog de längsta strået.
– De visade på en stor kreativ höjd och hade också ett bra strategiskt resonemang i upphandlingen, förklarar Jelena Mirkovic valet av byrå.
– Det de har gjort tidigare för andra varumärken visar också på att de är vassa att utveckla varumärken långsiktigt .
Ni har framgångsrikt kampanjat med era välkända pengafigurerna, kommer in att byta manér nu?
– Vi har en del spännande idéer men om det blir någon skillnad i vår marknadskommunikation är ännu för tidigt att säga .
Fakta:
Alecta är marknadsledande i Sverige på tjänstepension. Idag förvaltar man 1,8 miljoner kunders pengar, eller drygt 480 miljarder.
Nedan reklamfilm med Alectas pengafigurer.
</div><hr />
Tero Marjamäki