Reklam
Alex Schulman ska nagelfara ”Zlatan-effekten”
Publicerad: 18 mars 2014, 10:47
Alex Schulman. Foto: Sveriges Annonsörer.
Författaren, programledaren och medieprofilen Alex Schulman blir årets moderator på Stora Annonsördagen. Han ser framförallt fram emot att ställa frågor om ”Zlatan-effekten”
KB
Karl-Johan Byttner
”Den värdefulla reklamen”. Så lyder temat på Sveriges Annonsörers årliga event Stora Annonsördagen.
Alex Schulman ska bland annat undersöka hur tankarna har gått när Volvo Personbilar, Visit Sweden och TCO använder sig av bilden av Sverige i sina kampanjer.
Han ska också prata med Per Schlingmann och riksdagspartiernas kommunikationschefer om hur politiker använder värdeskapande kommunikation.
Alex Schulman allra mest fram emot att fråga Sverige-vd:n för Volvo Personbilar, Anders Gustafsson, och marknadsdirektören Åsa Borg om ”Zlatan-effekten”.
– Det var den senaste reklam som jag självmant sökte upp. Jag satt och uppdaterade YouTube vid klockslaget som den skulle släppas, säger Alex Schulman i en kommentar.
Hans sidekick blir sociala medier-experten och föreläsaren Beata Wickbom.
– Alex Schulman och Beata Wickbom är väldigt insatta i vår bransch, vilket är en förutsättning för att kunna ställa de rätta frågorna och engagera vår publik, säger Jannice Borekull, chef för utbildningar och event på Sveriges Annonsörer i en kommentar.
Stora Annonsördagen sker på Grand Hôtel den 29 april i Stockholm.