Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Alex Schulman ska nagelfara ”Zlatan-effekten”

Publicerad: 18 Mars 2014, 10:47

Alex Schulman.

Foto: Sveriges Annonsörer.

Författaren, programledaren och medieprofilen Alex Schulman blir årets moderator på Stora Annonsördagen. Han ser framförallt fram emot att ställa frågor om ”Zlatan-effekten”


Ämnen i artikeln:

Alex SchulmanVolvoZlatan IbrahimovićStora annonsördagen

”Den värdefulla reklamen”. Så lyder temat på Sveriges Annonsörers årliga event Stora Annonsördagen.

Alex  Schulman ska bland annat undersöka hur tankarna har gått när Volvo  Personbilar, Visit Sweden och TCO använder sig av bilden av Sverige i  sina kampanjer.

Han ska också prata med Per Schlingmann och  riksdagspartiernas kommunikationschefer om hur politiker använder  värdeskapande kommunikation.

Alex Schulman allra mest fram emot att  fråga Sverige-vd:n för Volvo Personbilar, Anders Gustafsson, och  marknadsdirektören Åsa Borg om ”Zlatan-effekten”.

– Det var den  senaste reklam som jag självmant sökte upp. Jag satt och uppdaterade  YouTube vid klockslaget som den skulle släppas, säger Alex Schulman i en  kommentar.

Hans sidekick blir sociala medier-experten och föreläsaren Beata Wickbom.

–  Alex Schulman och Beata Wickbom är väldigt insatta i vår bransch,  vilket är en förutsättning för att kunna ställa de rätta frågorna och  engagera vår publik, säger Jannice Borekull, chef för utbildningar och  event på Sveriges Annonsörer i en kommentar.

Stora Annonsördagen sker på Grand Hôtel den 29 april i Stockholm.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.