Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Alfa Romeo bjuder på skjuts i sociala medier

Publicerad: 30 december 2014, 12:14

"Den bästa och sämsta skjuts jag någonsin fått", säger passageraren i filmen.

Foto: Skärmdump.

"The unexpected race", kallar Alfa Romeo sin nya reklamfilm de tänkt ska rulla i sociala medier. Där bjuds en kvinna med på skjuts i en av märkets nya sportbilar.


Ämnen i artikeln:

Patchwork

Filmen lanseras i samarbete med sociala medier-byrån Patchwork och har hämtat inspiration från den spanska Formel 1-föraren Marc Gené Guerro. Med filmen hoppas Alfa Romeo sälja fler sportbilar.

– En sportbil gör sig bäst i rörligt format och vi arbetar allt mer med videocontent som är specifikt anpassat för sociala medier, säger Ebba Jeppsson, kommunikationschef på Fiat Group i Sverige, i ett pressmeddelande.

Emma Blom som är vd för Patchwork säger att de försöker dra nytta av att Facebook just nu uppmuntrar rörligt innehåll.

– Vi ser också att vissa typer av format fungerar bättre än andra. Regeln är att korta video på max 15 sekunder går bäst men vi ser även att välproducerade videor också fungerar riktigt bra, säger Emma Blom.

Se reklamfilmen här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Patchwork

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.