Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Alicia Keys kreativ chef på BlackBerry

Publicerad: 31 Januari 2013, 23:52

BlackBerrys vd Thorsten Heins och Alicia Keys

Sångerskan Alicia Keys, med 14 Grammy-vinster bakom sig, blir ny global kreativ chef för BlackBerry. Världsartisten kommer att leda flera nya företagsinitiativ som ska skapa engagemang kring BlackBerry som varumärke.


Ämnen i artikeln:

BlackBerry

Vid ett lanseringsevent för BlackBerry presenterade företagets vd Thorsten Heins artisten Alicia Keys som företagets globala kreativa chef. Nu ska hon ge BlackBerrys varumärke en skjuts.

– Alicia Keys har värvats till BlackBerry för att hon tror på produkten och tekniken. Hon delar vår övergripande filosofi ”Keep Moving”, som handlar om att skapa möjligheter för människor genom mobilt datoranvändande och kommunikation, säger Thorsten Heins, vd på BlackBerry i ett pressmeddelande.

Alicia Keys tar med sig ett stort nätverk inom underhållningsindustrin, sociala medier och näringslivet, och ska forma varumärket.

Artisten kommer att jobba nära apputvecklare, innehållsleverantörer, återförsäljare, operatörer och underhållningsbranschen för att utveckla BlackBerry 10-plattformen. Hon ska även inspirera till ett mer kreativt användande genom den nya plattformens möjligheter och funktioner.

– Att vara uppkopplad har blivit en viktig del av min kreativa process. Jag har använt BlackBerry 10 i några veckor nu och är verkligen inspirerad av innovationskraften hos plattformen. Den har helt och hållet revolutionerat upplevelsen. Plattform har stor potential att hjälpa kreativa personer bli mer produktiva, och produktiva personer att bli mer kreativa. Detta är en fantastisk tid att leva i med alla framsteg inom kommunikation och teknik. Som global kreativ chef kommer mitt mål vara att inspirera till kreativitet med hjälp av den nya plattformen och jag är mycket förväntansfull, kommenterar Alicia Keys.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

BlackBerry

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.