Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

All-time-high för Sveriges Annonsörer

Publicerad: 16 Januari 2014, 10:53

Josefin Bergenlind.

Foto: Pressbild.

Intresseorganisationen Sveriges Annonsörer har fått 50 nya medlemmar under året som har gått – alltifrån Svenska Kyrkan och Match.com till AIK. Försäljningschefen Josefin Bergenlind hävdar att det är all-time-high.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerAIK

– Vi har varit duktiga på att lyssna in annonsörerna och anpassa vårt erbjudande utefter deras behov, säger Josefin Bergenlind.

Hon tycker  att tillskottet är anmärkningsvärt med tanke på konjunkturen där många sitter med ansträngda annonsbudgetar.

–  Vi ser en trend att såväl företag som universitet och olika föreningar  sätter varumärkesfrågan högre på sin agenda, säger Josefin Bergenlind.

AIK är ett av nytillskotten.
–  Förbunden har blivit mer som riktiga företag och vill därmed också vara  med i en branschorganisation som vår, säger Josefin Bergenlind.

Sveriges Annonsörer hade 565 nya medlemmar vid slutet av 2013, inklusive tillskottet på 50 medlemmar.

Medlemmarna  betalar på sju nivåer utifrån hur mycket man annonserar – avgiften går  från 8 000 kronor ända upp till 65 000 kronor.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerAIK

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.