Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Alla funktioner ses över"

Publicerad: 16 november 2011, 11:06

Electrolux nya åtgärdsprogram ska ge besparingar på 5,1 miljarder. Men hur detta drabbar marknadssidan är oklart.


Ämnen i artikeln:

Electrolux

Erik Zsiga, Media Relations Manager på Electrolux, säger att konsekvenserna är svåra att se.  

– Exakt vilken inverkan sparpaketet har på bemanningen inom marknadsföringsfunktionen är för tidigt att säga, men alla funktioner ses över och kan påverkas.

Zsiga menar att marknadsföringsinköpen alltså kan komma att påverkas genom att Electrolux minskar på personalen och konsulter.

– Men de besparingar som kommunicerades  igår berör framför allt fasta kostnader och marknadsföringen omfattas  därför inte direkt.

Ämnen i artikeln:

Electrolux

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.