Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Alla har blivit programchef på UR

Publicerad: 29 augusti 2012, 10:13

Anja Pärson är en av alla nya "programchefer" på UR.

Foto: Magnus Fond.

UR som släppt tusentals utbildningsprogram fritt på nätet har fått en stark start på kampanjen där alla har chansen att bli ”programchef”. Forsman & Bodenfors ligger bakom konceptet som lär ha chansen att vinna Guldägg i vår.


Ni kanske har sett i sociala medier att folk börjat skriva att de blivit programchef för UR. Men ta det med en nypa salt.

Det hela är nämligen en del i UR:s reklamkampanj med anledning av att man släpper mängder med program fritt på nätet. Reklambyrån Forsman & Bodenfors ligger bakom konceptet.

I  måndags släppte UR 7369  utbildningsprogram. Fyra kändisar – Anja Pärson, Therese Alshammar, Henrik Schyffert och Nour El Refai – har valt ett varsitt favoritprogram och nu får vem som helst chansen.

”Fyra programchefer är tillsatta och nu söker UR  7365 programchefer till som kan adoptera ett av UR:s utbildningsprogram.  Ju fler som känner till UR:s kunskapsbank av faktagranskade program  desto större nytta kan de göra”, meddelar UR.

Arbetsgruppen

Byrå: Forsman & Bodenfors

Kund: UR

Uppdragsgivare: Per Bergkrantz

Projektledare: Hans Andersson

Produktionsledare: Helena Lignell

Art Director: Jeremy Phang

Copywriter: Johan Olivero

Digital producent: Helena Wård

PR: Lina Thomsgård

Mediestrateg: AnnKi Bryhn-Jansson

Produktionsbolag: F&B Factory

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.