Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Alla har klottrat i en tidning någon gång"

Publicerad: 5 april 2011, 11:53

Idag publicerade Metro det femte nomineringsbidraget av tio i tävlingen Creative Print Awards. Mellan den 30 mars och 14 april publiceras ett om dagen i tidningen. Vinnaren erhåller en annonskampanj i Metro värd 3 miljoner kronor. Reklambyrån Sunny Side Up står för dagens bidrag.


Ämnen i artikeln:

Creative Print Awards

Sunny Side Up:s bidrag till Creative Print Awards.

Creative Print Awards är en tävling skapad av Metro och Resumé där framtagandet av kreativa annonslösningar står i centrum. Det femte bidraget i tävlingen är från reklambyrån Sunny Side Up, uppdragsgivare är BIC Nordic.

Hur tänkte ni kring annonsen?
– Vi började kolla igenom de kunder som vi har idag och kom fram till att upplägget skulle passa bra med BIC. Kopplingen penna, tidning och klotter kändes ganska given. Vi ville skapa igenkänning och alla har ju någon gång klottrat i en tidning. Omedvetet eller medvetet. Klottret får stå i kontrast till de redaktionella delarna, säger Robert Börjes, projektledare, till Resume.se.

Är ni nöjda med resultatet?
– Ja, absolut. Vi har haft en väldigt bra dialog med Metro. Vissa idéer som vi hade kunde inte genomföras, de gick över vad Metro kunde tänka sig men vi utbytte mycket bra tankar och idéer. Slutresultatet gör den nytta det ska göra. Vi har fått många tummar upp hittills, positiva reaktioner från branschen och många har sagt att de gillar annonsen.

Arbetsgrupp:

Jonas Lindblad, Nusse Dahlin, Håkan Aludd, Christoffer Eriksson och Joel Christensen, kreatörer.
Anderz Andersson, final art.
Lucia Palenska och Mia Hallberg, operativa projektledare.
Johan Belin och Robert Börjes, projektledare.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Creative Print Awards

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.