Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Alla jublar – utom reklamarna

Publicerad: 6 December 2010, 15:24

Här är den norska videon som får hela världen att häpna. Ett pärlband av kändisar från hela världen mimar Let it Be för att marknadsföra ett norskt tv-program.


Gylne Tider är inne på sin fjärde säsong och är en av norska TV2s mest populära program.
Tre medelålders herrar åker runt hela världen för att intervjua sina kändisfavoriter, företrädesvis före detta kändisar som var stora när programledarna var unga..

Inför premiären i oktober marknadsförde TV2 Gylne Tider med en musikvideo där hejdlöst massa kändisar mimar till en 80-talsversion av Beatles Let it Be.

Musikvideon inleds med Roger Moore, som presenteras som James Bond, och sedan börjar 80-talsfiguren Huey Lewis sjunga och Jason Alexander, alltså George i Seinfeld, stämmer in. Och på den vägen är det. En salig blandning av Glenn Close, Dolph Lundgren, Gorden Kaye (Allo 'Allo Hemliga Armén), George Wendt, Norm i Skål, John Nettles från deckaren Bergerac, Boyzone tillsammans med Kelly McGillis, och även Christer Sandelin finns med på ett hörn.

Är det här julens stora hit, frågar Guardian och videon visas till och med på Creativity, trots att reklamarna rasar i kommentarsfältet.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.