Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Alla medier på plus

Publicerad: 25 mars 2010, 14:04

I februari ökade alla mediekategorier sina annonsintäkter. Det har inte hänt på två år.


Ämnen i artikeln:

Magnus Anshelm

Magnus Anshelm.

Ökningen blev på 4,5 procent. En av förklaringarna till den starka siffran är att den stora annonskategorin dagspress visar en tillväxt på 5 procent. De kommersiella tv-kalaerna tappade tittare, men lyckades trots det öka intäkterna.

– Trots att vi såg en viss tillväxt redan i december 2009 så kan dessa siffror betecknas som en brytpunkt och mycket tyder på att reklammarknadens återhämtning har börjat, säger Magnus Anshelm vd på IRM i en kommentar.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Magnus Anshelm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.