Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Alla ska med i vinnar-Willys digitalisering

Publicerad: 18 oktober 2018, 14:21

Willys Patrick Grabenbauer vinner livsmedelskategorin i Sveriges Bästa Marknadschefer.


Ämnen i artikeln:

WillysReklamSveriges Bästa Marknadschefer 2018

Willys har under det senaste året ökat sina medieköp med 12 procent (brutto) med en förflyttning mot riktade aktiviteter. Marknadschefen Patrick Grabenbauer tonar ner sin egen roll och talar gärna om att det är hela företaget som genomför varumärkesresan tillsammans.

– Jag har kanske satt fokus på varumärkesfrågor och digitaliseringen på ett sätt att det genomsyrar hela organisationen. Sedan hoppas jag att mina kolleger som jag jobbar med känner att de har varit delaktiga.

– I digitaliseringen är det inte svårt att hitta saker som kan göras, men det som är viktigt framöver är att göra rätt saker så det hänger ihop med varumärke och positionering – att det går i takt med kunder, medarbetare och omvärlden.

Det här är Patrick Grabenbauer fjärde vinst i Resumés tävling Sveriges Bästa Marknadschefer. Nu tar han hem livsmedelskategorin med motiveringen:

"I en kategori som domineras av tre giganter äger årets vinnare hyllan för lågpris utan att för den delen tappa bort kvaliteten. En livsmedelsförsäljare med integritet och uthållighet som ökat som förstahandsval bland de som handlar."

Byråer:
Kommunikation: Nord DDB
Mediebyrå: Bright Media Agency

Övriga nominerade kategori Livsmedelskedjor:
Pontus Andersson, City Gross
Marie Wedin, Coop
Ted Bergström, Hemköp
Mats Liedholm, ICA
Bella Goldman, Lidl

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.