Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Alla små och stora berättelser gör Riche unikt”

Publicerad: 17 Februari 2012, 13:04

Carlan Snygg.

Foto: Jens Andersson Skarp Agent

Innekrogen Riche vid Stureplan i Stockholm – stamstället för media- och reklameliten – har gjort om sajten. Där finns nu en samling av anekdoter från restaurangens historia. Riche-älskarna Carlan Snygg och Zeke Tastas på reklambyrån The Pistöl Agency har skrivit flera av texterna.


Ämnen i artikeln:

Zeke TastasCarlan SnyggRiche

"Riche är med bred marginal den restaurang i Stockholm som har flest berättelser att föra vidare, vilket gör min uppgift som skribent åt Riche.se så angenäm. Från den eviga debatten kring pain riche till det skådespel som utspelar sig vid lunchtid, när folk springer mellan borden och hälsar på folk som springer mellan borden och hälsar på folk, till hur och när man vågar sig till Teatergrillen via köksvägen. Alla dessa små och stora berättelser gör Riche fullkomligt unikt", står det inledningen till en av texterna på krogens nya hemsida.

Carlan Snygg
och Zeke Tastas på The Pistöl Agency har jobbat med anekdoterna.

– Vi har haft ett nära samarbete med Planet Creative som har designat sajten och gjort ett fantastiskt jobb. Niklas Alexandersson har plåtat alla fantastiska bilder. The Pistöl Agency har skrivit texter, framför allt. En mängd anekdoter om Riche då och nu. Och Riche är ett fullkomligt unikum på den svenska restaurangscenen, en historia som är värd att berätta, säger Carlan Snygg.

Vad har du för relation till Riche?
– Jag har själv arbetat där i sex år. Förutom den uppenbara kopplingen la vi ner en massa tid och kärlek på den nya sajten. Riche kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Hur fick ni betalt? Gratisluncher eller frikort i baren?
– Vi har ingenting gratis på Riche. Jag skulle påstå att Riche är Stockholms mest professionella restaurang och vårt samarbete präglas av kunnande och respekt för varandra, monetärt såväl som i själva arbetet.

Har du märkt av några reaktioner?
– Vi, och Riche, har fått enormt positiv respons! Att Riche är ett välkänt och omtyckt varumärke som många har relation till bidrar till att det finns intresse, ett automatiskt snackvärde, som texterna tar avstamp i.

Varför är Riche så populärt i branschen, tror du?
– Riches personal är bäst. Så enkelt. Från hovmästarna till nissarna så är de helt unika i sätt att bemöta gästen. Jag gissar att det är det som lockar folk från alla branscher och delar av världen.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.