Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Alla snackade om supermånen – Men var höll varumärkena hus?

Publicerad: 28 september 2015, 12:43

Lunar Ecplicse trendade på sociala medier och mediehus värden över pumpade bilder på supermånen. Men marknadsförarna drog inte nytta av det spektakulära eventet.


Natten till måndagen var högtidsstund för vetenskapsintresserade – men också för nyhetsmedier världen över.  Omkring 04.00 syntes den blodröda supermånen segla över Sverige.

Alla riksmedier har rapporterat om händelsen och på sociala medier, där fenomenet trendade, sköts en bombmatta ut med mer eller mindre kvalitativa foton på månen. The Independent gick så långt att de listade de sämsta bilderna på Lunar Eclipse och förklarade varför bilderna blev så dåliga.

BuzzfeedAnimals hade en egen ingång på händelsen.

Katy Perry som hade en spelning i Rio passade på att marknadsföra sig med supermånen som verktyg.

Mia Farrow var en av alla de kändisar som delade med sig av sitt Lunar Ecplise Moment.

Varumärkena hade en förvånansvärt tyst natt, men man kan alltid prata politik.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.