Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Alla svenska priser i Epica

Publicerad: 27 november 2013, 16:28

F&B:s reklam för Volvo vann guld.

Forsman & Bodenfors är utsedd till "årets byrå" i Epica med totalt 15 priser, varav tre guld. Totalt vinner de svenska byråerna 40 priser.


Ämnen i artikeln:

EpicaForsman & Bodenfors

Resumé har redan rapporterat om de svenska gulden i den internationella reklamtävlingen Epica. Nu har samtliga priser offentliggjorts.

Forsman & Bodenfors vinner alltså utmärkelsen "agency of the year" för sina femton. Tre av dessa var guld, och alla för filmer som har gjorts för kunden Volvo Lastvagnar.

Totalt blev det 40 utmärkelser för svenska byråer. Här är hela listan:  

   ByråBidragValörAbby   NormAdobe, Adobe Software:   "Photoshop Live – Street Retouch Prank"SAbby   NormAdobe, Adobe Software:   "Photoshop Live – Street Retouch Prank"BAbby   NormAdobe, Adobe Software:   "Photoshop Live – Street Retouch Prank"BBedowMikkeller, Beer:   "Mikkeller + Bedow"SDDB   StockholmVolkswagen Sweden, Volkswagen   cars: "The Migrator Bird"BForsman   & BodenforsVolvo Group Sweden, The New   Volvo FMX: "Live Test"GForsman   & BodenforsVolvo Group Sweden, The New   Volvo FMX: "Live Test"GForsman   & BodenforsVolvo Group Sweden, The New   Volvo FM: "The Split"GForsman   & BodenforsIF Insurance, Insurance:   "Sunday in Bed"SForsman   & BodenforsE.ON, Energy Savings.:   "Bathroom"SForsman   & BodenforsVolvo Group Sweden AB, The New   Volvo FM: "The Split"SForsman   & BodenforsVolvo Group Sweden AB, The New   Volvo Trucks: "Live Test Series"SForsman   & BodenforsE.ON, Energy: "Swedens   Largest Energy Experiment"SForsman   & BodenforsVolvo Group Sweden AB, The New   Volvo FMX.: Live Test CampaignSForsman   & BodenforsVästtrafik, Trasport &   communication: "The Car"BForsman   & BodenforsUNICEF, Fundraising:   "Likes Don't Save Lives"BForsman   & BodenforsSystembolaget, The Swedish   Alcohol Retail Monopoly: "Level .06"BForsman   & BodenforsVolvo Trucks, The New Volvo   FL: "The Chase 360"BForsman   & BodenforsFaktum, Charity: "Faktum   Hotels"BForsman   & BodenforsVolvo Group Sweden AB, The New   Volvo FL.: "The Chase 360"BINGOSituation Stockholm, Magazine:   "CV"SINGOSituation Stockholm, Magazine:   "CV Campaign"SINGOSituation Stockholm, Magazine:   "CV Campaign"SKingSvenska Spel / Charlotte   Burlin, Triss: "Triss - Suddenly, It Happens"SKingSvenska Spel / Mikael   Holmgren, Eurojackpot: "Be Careful What You Wish For"BLowe   BrindforsFriends, Anti-bullying   organisation: "The Bullying Simulator"SLowe   BrindforsFriends, Anti-bullying   Organisation: "The Bullying Simulator"BLowe   BrindforsFolkoperan, Opera house:   "Folkoperan - new graphic identity."BMomentum   SverigeSCA - Libresse, Hygiene   Products: "Pink Ticket - Shout"BRBK   COMMUNICATIONCivil Rights Defenders,   Assault Alarm System Powered by Social Media: "Natalia Project"GSaatchi   & SaatchiElmsta 3000 Horror Fest,   Horror Movie Festival: "Home Invasion"GTBWA   StockholmCanal Digital, Satellite HDTV:   "The Power of Better Picture and Sound"BThe   Fan ClubMalmö Järnhandel (Malmö   Hardware Store), Hardware Store: "Toolpool"BVolontaireKommunal, Gender Equality:   "Get a Raise"BÅkestam   HolstIKEA, IKEA Sweden:   "Nightwalkers"GÅkestam   HolstPressbyrån, Saffron Buns:   "The Hot Stamp"SÅkestam   HolstIKEA, IKEA Sweden: "Say   it with a bed"SÅkestam   HolstPressbyrån, Saffron Buns:   "The Hot Stamp"BÅkestam   HolstIKEA, IKEA Sweden: "Say   It with a Bed"BÅkestam   HolstSwebus, Long Distance Bus   Company: "The Train Switch"B
G=Guld S=Silver B=Brons

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

EpicaForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.