Reklam
Alla vinnare i Årets Byrå 2018
Publicerad: 21 februari 2018, 13:35
Många byråer firar i kväll.
Foto: Pax Engström
Under onsdagen korades vinnarna på Münchenbryggriet i Stockholm. Här är byråerna som lyckats bäst med att hålla sina kunder nöjda.
Ämnen i artikeln:
ReklambyråerÅrets ByråDesignbyråerPia GrahnPR-ByråerEventbyråerMediebyråerDigitalbyråerFT
Fredrik Thambert
I årets tävling blev det 16 byråer som vann i de 15 kategorierna.
– Årets resultat är en härlig blandning av tidigare vinnare och helt nya. Till exempel Westander, Tre Kronor Media, New Republic och Make Your Mark vann även förra året, medan Pyramid och mkmedia är nya, säger Pia Grahn, vd för Regi, i en kommentar.
Gullers Grupp tog hem första platsen i den stora kategorin "Kommunikationsbyråer +100 mkr" som i fjol vanns av Forsman & Bodenfors. Tvåa kom Mediacom och trea Stendahls.
Förklaringen till att det blev en mer vinnare än vad det finns kategorier är att Silver och Identity Works delar på förstaplatsen i designbyråkategorin.
Här är hela listan:
Brand Experience-byråer (7-25 mkr)
1. Ciceron Group
2. Life Event
3. Eventyr
Brand Experience-byråer (25+ mkr)
1. Le Pacte
2. Minnesota
3. Nine Yards
Contentbyråer
1. Make Your Mark
2. Glory Days
3. Nyheter365
Digitalbyråer (7-25 mkr)
1. IVEO
2. Actionist
3. Fröjd
Digitalbyråer (25+ mkr)
1. Antrop
2. Maverick by Sigma
3. Doberman
Mediebyråer
1. Tre Kronor Media
2. HowCom
3. AdOn
PR-byråer (7-25 mkr)
1. New Republic
2. Wenderfalck
3. VASS Productions
PR-byråer (25+ mkr)
1. Westander
2. Spotlight
3. JMWGolin
Reklambyråer (7-15 mkr)
1. mkmedia
2. IK Stockholm
3. FCB Fältman & Malmén
Reklambyråer (15-25 mkr)
1. BerntzonBylund
2. W Communications
3. Dear Friends
Reklambyråer (25-50 mkr)
1. Ellermore
2. Vinter
3. Futurniture
Reklambyråer (50+ mkr)
1. Pyramid
2. F&B Factory
3. King
Varumärkes- & Designbyråer (25+ mkr)
1. Designkontoret Silver & Identity Works
3. Seventy
Varumärkes- & Designbyråer (7-25 mkr)
1. Paradigm Brand Consultancy
2. Söderhavet
3. Invinn
Årets Stora Kommunikationsbyrå (+100 mkr)
1. Gullers Grupp
2. MediaCom
3. Stendahls
FAKTA/Om studien:
Årets omgång av Årets Byrå, den artonde i ordningen, baseras på samlade omdömen från närmare 2500 kommunikationsköpare som har fått utvärdera sina befintliga byråer.