Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Allt du velat veta om yoghurt och lite till”

Publicerad: 27 Februari 2012, 10:07

Mikaela & Helena reklambyrås senaste kampanj – yoghurtskolan.se – kommer med sannolikhet gå hem hos alla kolhydratsbekämpande fettälskare. Kampanjen lyfter skillnaden i varje yoghurthink.


Mikaela & Helena reklambyrå guidar oss genom den heta yoghurtkulturen. Kampanjen yoghurtskolan.se är slutprodukten av samarbetet tillsammans med Lindahls – känd för sina populära yoghurthinkar med turkisk, rysk och grekisk yoghurt som alla gi och lchf-fanatiker glatt konsumerar.

Men, vad är det egentligen som skiljer den ryska ifrån den grekiska och turkiska? Helena Helsing Mork, copy, berättar för Resume.se att kampanjens huvudfokus just är den huvudsakliga skillnaden på Lindahls olika yoghurtar; hinkarna heter inte bara olika, innehållet är olika och passar till olika maträtter och efterrätter. Någonting om konsumenten just kan lära sig via yoghurtskolan.se.

Sajten, yoghurtskolan.se, kommer att uppdateras kontinuerligt. Just nu är temat soppa, väl passande till sportlovet och den kyla som fortfarande ligger kvar.

Kampanjen lanseras även via reklamfilm och annons.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare: Sofia Petersson, Marknadschef Lindahls
Reklambyrå: Mikaela&Helena
Mikaela Friberger Kaplan, AD
Helena Helsing Mork, Copy
Marika Skantze, produktionsledning
Produktionsbolag: Ligistfilm
Regi: Clas Lundin

Erika Siljendal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.