Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Allt kan hända"

Publicerad: 25 Januari 2011, 11:26

Beskedet att Magnus Wikner lämnar Ica   nådde Kings kreativa chef Frank Hollingworth nu på förmiddagen. - Allt kan hända. Det kan det hela tiden, säger han om risken att förlora byråns i särklass viktigaste uppdrag.


Ämnen i artikeln:

KingFrank HollingworthIca

Frank Hollingworth på King. Foto: Björn Elgstrand.

King har jobbat med Ica i cirka ett decennium och skapat ett av svensk reklams mest långlivade reklamkoncept.

Det var Ingrid Jonasson Blank som ledde marknadsavdelningen när Ica valde King och Ica-såpan tog sin början. 2006 tog Magnus Wikner över rodret för reklamen. Nu lämnar även han.

Kings cd Frank Hollingworth nåddes av beskedet "för en stund sedan".

- Jag fick ett mejl av Anders Svensson, Icas vd.

Hur påverkar det er relation med Ica?

- Ingen aning ärligt talat. Det är ganska många inblandade i vårt samarbete med Ica. Men det är tråkigt att Magnus slutar. Han har varit bra att jobba med.

Hur stor är risken att ni förlorar uppdraget?

- Jag kan inte spekulera i det. Det är klart att det kan hända. Det kunde ha hänt när Ingrid slutade och Magnus började. Det kan hända ändå. Allt kan hända. Det är det som gör det lite spännande.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

KingFrank HollingworthIca

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.