torsdag1 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Allt kan hända"

Publicerad: 25 januari 2011, 11:26

Beskedet att Magnus Wikner lämnar Ica   nådde Kings kreativa chef Frank Hollingworth nu på förmiddagen.
- Allt kan hända. Det kan det hela tiden, säger han om risken att förlora byråns i särklass viktigaste uppdrag.

Ämnen i artikeln:

KingFrank HollingworthIcaReklam

UF

Ulrika Fjällborg


Frank Hollingworth på King. Foto: Björn Elgstrand.

King har jobbat med Ica i cirka ett decennium och skapat ett av svensk reklams mest långlivade reklamkoncept.

Det var Ingrid Jonasson Blank som ledde marknadsavdelningen när Ica valde King och Ica-såpan tog sin början. 2006 tog Magnus Wikner över rodret för reklamen. Nu lämnar även han.

Kings cd Frank Hollingworth nåddes av beskedet "för en stund sedan".

- Jag fick ett mejl av Anders Svensson, Icas vd.

Hur påverkar det er relation med Ica?

- Ingen aning ärligt talat. Det är ganska många inblandade i vårt samarbete med Ica. Men det är tråkigt att Magnus slutar. Han har varit bra att jobba med.

Hur stor är risken att ni förlorar uppdraget?

- Jag kan inte spekulera i det. Det är klart att det kan hända. Det kunde ha hänt när Ingrid slutade och Magnus började. Det kan hända ändå. Allt kan hända. Det är det som gör det lite spännande.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev