Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Allt om Stockholm i hyperlokal kampanj

Publicerad: 13 maj 2013, 13:53

I sin största kampanj någonsin går Allt om Stockholm ut för att locka fler besökare till sin redesignade hemsida. Kampanjen är utvecklad tillsammans med reklambyrån Svensson.


Ämnen i artikeln:

SvenssonSvensson reklambyråSvensson Reklam

– Allt om Stockholm har fått sig en rejäl ansiktslyftning och vi går ut brett för att få alla stockholmare att upptäcka att vi är den bästa guiden till allt roligt i stan. Sedan vi lanserade den nya sajten har vi ökat trafiken med cirka 80 procent, vi har nu fler läsare i mobilen än på desktop, och i takt med det ser vi en ökad tillströmning av annonsörer, säger Klas Lindberg, produktägare Allt om Stockholm.

Utomhuskampanjen går på Clear Channels adshells, vid busshållplatser och hyrcykelställen. Den består av åtta generella budskap samt ett 25-tal skräddarsydda som är helt lokalanpassade. Svensson har utvecklat det grafiska manéret samt kommunikationen.

– Vi ville visa att Allt om Stockholm har detaljkunskaper på allt som rör shopping, restauranger, uteliv och allt annat som är roligt i stan, säger Tomas Carrfors, copywriter på Svensson. Så förutom de generella budskapen valde vi i samarbete med redaktionen ut lämpliga tavlor och låter dem kommentera saker i dess närhet som visar att Allt om Stockholm har koll. Det har varit ett omfattande men väldigt roligt arbete. Jag tror att jag vet mer om var Clear Channels tavlor sitter än de själva gör just nu.

Kampanjen sitter uppe i två veckor och stöds av radio i SBS-nätverket och banners i egna medier, samt en helstripad spårvagn på djurgårdslinjen.

Arbetsgrupp Allt om Stockholm/Aftonbladet:

Charlotta Nyqvist, projektledare,
Klas Lindberg, produktägare,
Pär Ekroth, reklamchef

Arbetsgrupp Svensson:

Yvonne Pils, projektledare
Ewa Staël von Holstein, produktionsledare
Daniel Granqvist, AD
Tomas Carrfors, copywriter
Jonas Sahlström, original
Bo Lundberg, illustratör

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News