Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Alltid tråkigt att tappa kunder"

Publicerad: 21 mars 2011, 09:03

CP+B Europe tappar det globala storuppdraget för Burger King. Ett tungt avbräck för Göteborgskontoret, men ingen kris, hävdar byråledaren Jonas Hedeback.


Ämnen i artikeln:

CP+B EuropeBurger King

På bild fr v: Gustav Martner, Björn Höglund och Jonas Hedeback på CP+B i Göteborg.Foto:Björn Olsson Crispin Porter & Bogusky Europe

Uppdraget för Burger King står för mellan 15 och 20 procent av omsättningen för CP+B Europe i Göteborg. I fredags tappade man det globala uppdraget efter drygt sju år.

– Det är alltid tråkigt att tappa kunder, men det är en del av verksamheten. Vi har jobbat med Burger King i snart åtta år, vilket är en väldigt lång tid. Att tappar kunder är att ses som en del av branschen  , säger Jonas Hedeback, vd på CP+B Europe i Göteborg.

Det senaste året har byrån satsat och gjort flera nyanställningar. Nu kommer expansionstempot att saktas ned, och fokus läggas på de övriga kunderna samt kommande pitcher.

Blir det aktuellt med uppsägningar efter det här?
– Det har jag inga kommentarer till, säger Jonas Hedeback.

Under morgonen har uppgifter dykt upp om att kontoret riskerar att lägga ned. Jonas Hedeback viftar bort det han kallar för ”spekulationer”.

– En sak som är säker är att vi har fått vänja oss vid alla typer av rykten. Ända sedan vi blev Crispin har det spekulerats i nya kontor och nedläggningar. Men alla har visat sig vara inkorrekta, säger han.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

CP+B EuropeBurger King

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.