Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Always succéreklamfilm gör comeback under Superbowl

Publicerad: 29 Januari 2015, 15:48

Bild ur filmen

Reklamfilmen "Like a girl" fick ett enormt genomslag på sociala medier när den släpptes i somras. Nu meddelar Always att filmen kommer att visas i en kortare version under söndagens Super Bowl.


Ämnen i artikeln:

Leo BurnettAlwaysSuper Bowl

I juni 2014 släppte Always sin reklamfilm "Like a girl". Filmen hyllades när den kom och gjorde snabbt succé på sociala medier. I dag har den visats över 80 miljoner gånger i olika mediekanaler. I filmen förklarar unga personer hur de uppfattar uttrycket "Like a girl". Sedan ställs frågor om hur värderingarna som kopplas ihop med uttrycket påverkar unga tjejers självförtroende och självkänsla.

Syftet med filmen var att problematisera uttrycket och nyansera betydelsen av det. Enligt en undersökning som Always själva tagit fram har filmen bidragit till att unga tjejer uppfattar uttrycket på ett mer positivt sätt.
- Vi vet att folks uppfattning av uttrycket "som en tjej" förändras när de ser filmen. Och att det gör skillnad för tjejers självförtroende, säger Fama Francisco, Vice President för Global Always i ett uttalande.

Originalfilmen skapades av reklambyrån Leo Burnett och filmen är tre minuter lång. Den version som kommer att visas under söndagens Super Bowl har kortats ner med två minuter men budskapet är det samma.

Se Super Bowl-versionen här:

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Leo BurnettAlwaysSuper Bowl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.