Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Always suddar modebloggar

Publicerad: 19 Oktober 2012, 14:29

P&G-ägda varumärket lanserar en bloggkampanj för att sätta fokus på flickors självbestämmande. Kampanjen går i hela norden samtidigt och går ut på att göra bloggarna helt oläsliga. Bakom kampanjen står CP+B Europe och MSL Stockholm.


Ämnen i artikeln:

CP+BAlways

Kampanjen går på flera hundra bloggar i hela norden. I Sverige  samarbetar man med nätverken Devote, Metro Mode och Kanal 5.

Besökarna  möter en blogg som ser ut precis som vanligt, men som succesivt blir  oläslig genom att ord försvinner. Tanken är att simulera upplevelsen av  att inte kunna läsa.

Uppdragsgivaren Always genomför aktiviteten mot  bakgrund av sitt samarbete med FN-organet UNESCO där man stödjer ett  utvecklingsprojekt mot analfabetism i Senegal.

Vad är kopplingen till de produkter som Always säljer?
– Analfabetism är ett stor problem bland flickor i Senegal. Genom att  sätta fokus på frågan vill Always sätta fokus på flickors självbestämmande, vilket korresponderar med Always kärnvärden, säger  Marika Kehrer som är seniorkonsult på MSL.

Är ni inte oroliga för att bloggbesökarna reagerar negativt om text plötsligt försvinner på deras skärmar?
– CP+B som har gjort den tekniska lösningen och kommit på idén har tänkt  på det här. Man ska inte få en känsla av att datorn är kapad eller  liknande. Bloggarna som är med har dessutom teasat om att något ska ske.  Så vi känner oss inte oroliga.

I samband med kampanjen har Always även skickat två av de bloggare som  är med i kampanjen till Senegal, där de har besökt samarbetet mellan  P&G och UNESCO.

Fredrik Hazén

Ämnen i artikeln:

CP+BAlways

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.