Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Always virala dundersuccé

Publicerad: 29 Juni 2014, 20:54

Allt annat än en traditionell tampongreklam.

Uttrycker att göra något "som en tjej" har märkligt nog normaliserats som en förolämpning. Men Procter & Gambles nya reklam för tampongvarumärket Always ger hopp om en förändring. Filmen, som släpptes i slutet av förra veckan, har blivit en viral storsuccé med nio miljoner Youtube-visningar.


Ämnen i artikeln:

Leo BurnettAlways

Snacka om viral framgång. Det nya Always-konceptet #LikeAGirl, som utarbetats av reklambyrån Leo Burnett, har sedan filmen släpptes den 26 juni noterats nio miljoner Youtube-visningar.

Kampanjen jobbar för att stärka tjejers självförtroende genom att visa att det nagativt stämplade uttrycket ”like a girl” inte behöver vara förminskande – utan tvärtom något positivt, självständigt och starkt.

Det manifesteras av unga flickor som tolkar termen på sitt eget självklara vis – en ögonöppnare för samhället.

Reklamfilmen hyllas nu världen över och kampanjen är en megahit som med stor sannolikhet kommer att vinna stora internationella reklampriser framöver.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Leo BurnettAlways

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.